Dėstytojas - doc. dr. Aistė Dromantaitė
Modulio tikslas: ugdomos kompetencijos
/
Šis modulis skirtas susipažinti su ugdančiojo konsultavimo (koučingo) samprata, įsigilinti į pagrindines jo taikymo tarptautines kompetencijas (ICF Global) ir praktiškai taikyti tam tikrus modelius bei technikas savo asmeninėje ir profesinėje veikloje.
Modulio studijų siekiniai
/
Sužinoti apie ugdančiojo konsultavimo paskirtį ir filosofiją bei ugdančiojo specialisto esmines tarptautines kompetencijas, Etikos kodeksą.
Susipažinti su pagrindinėmis ugdančiojo konsultavimo technikomis ir atskirti šį konsultavimo stilių nuo kitų.
Gebėti apibrėžti ir taikyti pagrindinius praktinius instrumentus ir technikas, integruoti juos į asmeninio gyvenimo ir darbo praktiką.
Studijų metodai
/
Darbas grupėse ir individualiai, aktyvus auditorinis mokymasis (angl. leaning by knowing), pagrindinių tekstų skaitymas, diskusija, refleksijos rašymas, praktika
Temos
/
1. Ugdančiojo konsultavimo samprata, ištakos, pagrindinės taikymo sritys. Profesinės etikos ir tarptautinių Ugdančiojo specialisto kompetencijų laikymasis. Pseudo-ugdantysis konsultavimas (pseudokoučingas). Darbo taisyklių triadose ir grupėje nusistatymas.
2. Abipusio pasitikėjimo santykių kūrimas, ryšio užmezgimas, pilnavertis dėmesys. Komunikavimo specifika ugdančiojo konsultavimo metu, „teisingi“ ir „neteisingi“ klausimai.
3. Įsisąmoninimo skatinimas, veiksmų modeliavimas, tikslų planavimas ir formavimas.
4. Pagrindinių įvairių technikų pristatymas ir praktinis jų taikymas.
5. Ribojantys ir skatinantys/palaikantys įsitikinimai. Refreimingas. Grįžtamojo ryšio formavimas.
6. Refleksijos sesijoms ir tobulėjimo dienoraštis
7. Individuali praktika triadose: koučas-klientas-stebėtojas
8. Demo sesijos pateikimas
Literatūra
/
Autorius | Leidimas | Pavadinimas | Leidimo vieta / leidykla / nuoroda |
Blanchard, K., Johnson, S. | 2005 | Vadybos sėkmė - sprendimai per minutę | Gardenija |
Downey, M. | 2008 | Efektyvus koučingas: koučerių mokytojo pamokos. | Onutė Šešupė |
Dromantaitė, A. | 2014 | Naujas požiūris į vadovavimą: koučingo taikymo praktika Lietuvos organizacijose. KNYGA: Veiksmingos vadybos gairės: teorinės įžvalgos ir Lietuvos organizacijų atvejai. | Mykolo Romerio Universitetas |
Flaherty, J. | 2005 | Coaching: Evoking Excellence in Others | Burlington: Elsevier Butterworth Heinemann |
Gallwey, T. | 2015 | Vidinis teniso žaidimas. | Vilnius: Vaga. |
Hunt, J.M., Weintraub, J.R. | 2006 | The Coaching Organization: A Strategy for Developing Leaders. | London: Sage Publications Ltd |
ICF pagrindinės tarptautinės kompetencijos | http://www.icf.lt/koucingas/kompetencijos/ www.coachfederation.org | ||
Kimsey-House, H., Kimsey-House K., Sandahl, P., Whitworth, L. | 2011 | Co-Active Coaching: Changing Business, Transforming Lives (el. versija). | Nicholas Brealey Publishing |
McKergow, M., Jackson, P. | 2011 | Susitelkimas į sprendimus | Jūsų Flintas |
Misiukonis, T. | 2012, 2017 | Asmeninio ugdymo praktika vadovams. | Vilnius: Vaga. |
Starr, J. | 2010 | Saviugdos vadovas | Verslo žinios |